Voor de nieuwe website aboutbrachytherapy.com maakten we 3 animaties over de behandeling van borst-, prostaat- en baarmoederhalskanker.
Met de animaties informeren we patiënten op een heldere wijze hoe deze uiterst effectieve behandelmethode te werk gaat.
ANAC scholierencampagne
Ook voor ANAC is het momenteel moeilijk om aan personeel te komen voor de diverse diensten die aangeboden worden. Faktor40 werd gevraagd om een concept te bedenken dat specifiek in te zetten is voor scholieren. Het concept ‘Cash at the Carwash’ wordt gecommuniceerd met diverse middelen als posters, flyers en kauwgomverpakkingen en loopt inmiddels succesvol.
Haag Wonen
Wat doet de OR nu eigenlijk bij Woningcoöperatie Haag Wonen? Met een sterk gestileerde tekenwijze maken we voor iedereen binnen en buiten de organisatie de werkwijze van dit orgaan duidelijk.
ANAC Carwash
Voor ANAC Carwash maakten we een serie Giftcards die zowel online als in de winkel aangeschaft kunnen worden. Leuke weggevertjes voor diverse gelegenheden. Ook voor een personeelswervingscampagne bedachten we een campagne, deze visuals werden ingezet op diverse mediakanalen.
Eurogames Nijmegen 2022
Als het een beetje meezit gaan de Eurogames in Nijmegen 2022 wel gewoon door! Wij mochten in ieder geval het logo ontwerpen voor dit mooie evenement voor sporters uit de LHBTI-gemeenschap dat medio juni 2022 in Nijmegen zal plaatsvinden. Omdat deelnemende teams uit een groot aantal landen zich binnenkort al dienen in te schrijven moet ook dit jaar nog de website live gaan. Ook daar zijn we druk mee bezig en aan het design wordt inmiddels de laatste hand gelegd.
VKG Keurmerk
Na een uitgebreide pitch en presentatie werden wij gevraagd om de nieuwe website voor VKG Keurmerk te ontwerpen. VKG Keurmerk is een landelijk opererend keurmerk voor kunststof kozijnfabrikanten. Door het keurmerk te voeren confirmeren deze bedrijven zich aan de strenge kwaliteitseisen van het VKG. Eén van de speerpunten van deze website is de functionaliteit van de dealerlocator. Middels de dealerlocator vinden bedrijven of particulieren de meest geschikte keurleden bij hen in de buurt voor nieuwbouwprojecten of bestaande woningen. De website laat verder onder andere de meest actuele projecten zien en het laatste nieuws uit de branche.
Uiteraard hebben we deze website responsive vormgegeven zodat deze ook naar behoren werkt op smartphones en tablets.
de Raadt Druten
Voor de Raadt in Druten, een verzamelgebouw met een aantal bedrijven die actief zijn in de bouwsector bedachten we een nieuwe naam en huisstijl. Het logo is op subtiele wijze doorgevoerd in het interieur van het gebouw.
Damsté Groep
Op basis van jarenlange ervaring met zowel individuele stottertherapie als groepstherapie zijn door de therapeuten van de NVST verschillende groepstrainingen ontwikkeld voor alle leeftijden. Deze unieke combinatie van zowel individuele en groepstherapie die door de Damsté groep van de NVST wordt aangeboden, sluit aan bij de aanbeveling van de Richtlijn Stotteren. Faktor40 werd niet alleen gevraagd om een nieuw logo en campagne te ontwikkelen voor de Damsté Groep maar ook om de nieuwste therapieën onder de aandacht te brengen op de geheel vernieuwde website.
MTB routenetwerk Nijmegen
Een nieuw logo voor het ambitieuze nieuwe MTB routenetwerk in het Rijk van Nijmegen. Dat de nieuwe routes fantastisch zijn geworden dat weten we inmiddels. Een bijpassend logo die deze ambities zou moeten onderstrepen was de uitdaging van dit traject. We hebben een logo gemaakt dat zowel compact, herkenbaar als opvallend is. Met verwijzingen naar het heuvellandschap, de nieuwe paden en de kleuren van de nieuwe lussen. Het logo is inmiddels al terug te zien op diverse dragers en daar worden we zelf als fanatiek MTB’ers erg blij van! Let’s ride!!
gzicht
In maart 2019 werden wij gevraagd om een rebrandingstraject te pitchen voor een consultancybureau dat destijds nog als Qashflow door het leven ging. Voor we het wisten zaten we enkele dagen daarna al ons concept uit te werken om de beoogde deadline van de lancering in mei te kunnen halen. Inmiddels heeft gzicht een nieuwe naam, website, introductiemailing, interieurconcept en huisstijl. Kortom een geheel nieuw gezicht!
FISU World University Championship Cycling
In 2020 wordt het Wereldkampioenschap Wielrennen gehouden voor studenten in Nijmegen. Er wordt gestreden in 4 disciplines op 4 verschillende parcoursen. Om het evenement een identiteit te geven werd vanuit het organiserende comité WUCC Nijmegen 2020 een samenwerking gestart met Faktor40. Een nieuwe website en een nieuwe huisstijl dienen als platform en informatieportal voor zowel sporters en publiek uit de hele wereld. Het ontwerp voor het nieuwe logo dient te voldoen aan strikte richtlijnen vanuit het FISU. Zo moeten alle logo’s die gemaakt worden voor het FISU de contour hebben van een ‘U’ welke staat voor ‘University’. Naast de ‘U’ herkent men de vorm van een tulp in het logo om uiting te geven aan het nationale karakter en dienen enkele Nijmeegse eyecatchers om het regionale karakter te benadrukken. Als ontwerper maar ook als wielrenner in het bijzonder is Faktor40 uiteraard trots om bij te dragen aan het succes van een van de grootste kampioenschappen voor studenten uit de hele wereld.
PrintScan
Bij PrintScan bent u aan het juiste adres voor onafhankelijk inkoopadvies en begeleiding voor uw print- en kopieerprocessen. Ze zijn specialist op het gebied van de inkoop van printcontracten via een Europese aanbesteding of een onderhands traject, het maken van inventarisaties en een nieuw blauwdruk, projectleiding bij de implementatie van een nieuw machinepark en contractbeheer tijdens de contractperiode. Omdat de organisatie zowel qua bedrijfsvoering maar ook qua uitstraling toekomstproof wil zijn vroegen zij Faktor40 een nieuwe huisstijl en website te ontwikkelen.
Alliantie Voortgezet Onderwijs programmaboek 2018 – 2019
Voor de Alliantie VO heeft Faktor40 het programmaboek vormgegeven met het overzicht van alle cursussen en trainingen die in 2018 en 2019 aangeboden worden bij de aangesloten scholen. In de indeling van dit boekwerk is handig gebruik gemaakt van de kleurstelling zoals deze in de huisstijl gebruikt wordt. Om het boekwerk meer stevigheid te geven is gebruikt gemaakt van een dubbele cover.
Kiemt Najaarscongres
Stichting Kiemt heeft Faktor40 samen met Burorub gevraagd om de volledige Eventbranding te verzorgen voor het zeer geslaagde ‘Kiemt Najaarscongres 2018’ op de Novio Tech Campus. Erkende sprekers als Jan Douwe Kroeske en Jan Terlouw deelden tijdens deze dag de cheques uit aan de winnaars van de Jan Terlouw Innovatieprijs. Het thema kan niet actueler, ‘CO2 uit de lucht’. Voor deze dag bedachten wij het overkoepelende beeldconcept dat werd uitgevoerd op cheques, signing, banners, stellingborden en veel meer … Om het thema kracht bij te zetten hebben wij in overleg met de producent zoveel mogelijk gekozen voor duurzame oplossingen en materialen. (Fotografie John Voermans)
Passie voor Leren
Passie voor Leren is een door het ministerie van OCW erkende academische opleidingsschool (AOS), een samenwerkingsverband van drie scholen(groepen) voor voortgezet onderwijs en twee lerarenopleidingen: een eerstegraads en een tweedegraads opleiding. Het partnerschap ziet het vormgeven van de AOS als een ingrijpende vernieuwing die op alle niveaus gevolgen heeft voor de processen van leren, onderwijzen en opleiden. Doel van het partnerschap is het leren van leidinggevenden, opleiders, leraren in opleiding én zittende leraren krachtig te bevorderen. Hiervoor worden allerlei tools en programma’s ontwikkeld onder andere het werkplekleren voor studenten in de diverse stadia van hun lerarenopleiding.
Faktor40 ontwikkelde in samenwerking met Job Kuipers van Lab J een huisstijl en website welke hoofdzakelijk gebruikt gaat worden om alle informatie te delen tussen bestuurders, opleiders, coördinatoren, begeleiders en studenten van de instituten en de scholen die verbonden zijn aan het samenwerkingsverband Passie voor Leren.
Bindkracht HRM
Bij Bindkracht HRM kunt u terecht voor complexe organisatie- en HRM-vraagstukken. Zij vertaalt die naar pragmatische oplossingen die werkend zijn en breed worden gedragen in uw organisatie. De aanpak is creatief, doelgericht, stap voor stap, inhoudelijk en praktisch. Bindkracht HRM gaf Faktor40 de opdracht om een frisse nieuwe huisstijl te ontwikkelen met een bijpassende website, uiteraard volledig responsive!
Wielertaal
Het Wielerblog Wielertaal.nl is een aantal jaren actief online geweest alvorens de eigenaar wegens tijdgebrek zijn werkzaamheden moest staken. Het erg goed belezen blog handelde zo ongeveer om alles waar je Wieler- voor kan zetten maar in het speciaal wielerboeken. Faktor40 ontwikkelde een huisstijl en een kledinglijn voor dit blog.
Riley Design Contest 2010
Als fietsliefhebber in het algemeen en designer in het bijzonder deed Faktor40 in 2010 mee aan een Internationale Design Contest van fietsenfabrikant Ridley. Bedoeling binnen deze contest was om een opvallend ontwerp te maken op het nieuwste model, de Ridley Noah. De wedstrijd liep in de zeven grootste wielernaties en ieder land kende zijn eigen winnaar. Na een online stemronde en een stemming middels een vakjury werd de inzending van Faktor40 uitgekozen als winnend ontwerp in Nederland. Daarmee kreeg hij het nieuwe model in eigen design overhandigd, een uniek exemplaar dus! Dit model wordt nog steeds met grote regelmaat gesignaleerd in en op de heuvels van het Rijk van Nijmegen. Met dank aan fotostudio de verBeelding voor de fotoshoot.
Eye for Zambia
De missie van Eye for Zambia
Goed zicht voor iedereen
Eye for Zambia helpt mee met met het opzetten van een oogkliniek in Zambia om goed zicht mogelijk te maken voor iedereen. In Zambia, een land met bijna 13 miljoen inwoners, zijn veel mensen blind en slechtziend. Van deze groep is 80% onnodig slechtziend of blind. Oogaandoeningen zoals staar en brilafwijkingen zijn relatief makkelijk te behandelen.
Faktor40 draagt dit project een warm hart toe en ontwikkelde geheel belangeloos een huisstijl en een serie promotiematerialen.
Puur Mediation
Puur, praktijk mét mediation. Na een aantal brainstormsessies met de eigenaren is een beeldconcept en huisstijl ontwikkeld waarin de lotusbloem een hoofdrol speelt. Puur Mediation kenmerkt zich door een afwijkende aanpak die op te delen is in drie fasen: een verkennings-, mediation- en reflectiefase. Werkgebieden zijn arbeids- en familiemediation. De levensloop van de ontkieming van de zaden van de lotusplant tot en met het ontluiken van de bloem staat voor PUUR symbool voor de aanpak van een duurzame mediation zoals zij die voeren.
Website Beyond Wine
Beyond Wine wil met haar wijnbedrijf kwalitatief goede wijnen tegen een relatief lage prijs aanbieden. Aangezien de import en de verkoop van wijnen een hobby is, kan zij haar wijnen tegen een voordelige prijs aanbieden. Beyond Wine richt zich op de import en de verkoop van diverse kwaliteitswijnen met name uit Italië en Zuid-Afrika.
Faktor40 verzorgde een webshop waar met een hoog gebruiksgemak de lekkerste wijnen besteld kunnen worden. Proost!
Boek Beuningen Buitengewoon
Voor de gemeente Beuningen hebben we een speciaaluitgave ontworpen van de beleidssamenvatting van de Groencompetitie entente Florale. Het boekwerk is uitgevoerd met een halflinnen omslag en een foliepreeg in wit. De gemeente Beuningen gebruikt het boek inmiddels met veel trots als relatiegeschenk.
Beuningen Energiek
Gemeente Beuningen gaat voor Energieneutraal! Wij ook! Om dit communicatietraject te visualiseren ontwikkelden we een serie pictogrammen, logo en banners ism Burorub Grafisch Ontwerp.
Flexgroup
Hampton Bay
Een nieuwe meubelzaak met meubels en accessoires uit de Eichholz lijn. Faktor40 verzon een naam en een bijpassende huisstijl.
Juridisch Loket
Voor het Juridisch Loket hebben we het jaarverslag 2015 vormgegeven. Ivm. het 10-jarig bestaan werd het een speciale uitgave met een dubbele cover.
Management Capacity
Door Management Capacity werden we gevraagd een nieuwe corporate brochure te ontwikkelen en een restyle voor de visitekaarten. Een nieuw beeldconcept speelt hierin de hoofdrol.
Alliantie Voortgezet Onderwijs
De Alliantie bestaat uit zeven scholen. Deze scholen hebben elk een eigen profiel, sfeer en klimaat en werken aan de toekomst van leerlingen. Daarbij gaat het om goed onderwijs, maar ook om verantwoord burgerschap. Zorg voor de leerling is kenmerkend voor deze scholen, met aandacht voor schoolklimaat, pedagogische aanpak en veiligheid voor leerlingen en personeel.
Faktor40 ontwikkelde een posterserie voor de Alliantie Werkplaats waarin zij communiceert over activiteiten, workshops en opleidingen.
Alphen Energiek
Alphen Energie is een energiecollectief voor bedrijven in Alphen aan den Rijn en omgeving. Deelnemers realiseren besparingen op de inkoop van gas en elektriciteit. Individuele advisering op het gebied van energiemanagement wordt indien nodig verzorgd. Faktor 40 werd ingeschakeld om een beeldmerk te ontwerpen en een beeldconcept dat zowel via enkele on- als offlinekanalen wordt gecommuniceerd.
Dankers International huisstijl
Dankers International is met haar innovatieve toepassingen een betrouwbare partner op het gebied van bouwen, zowel nationaal als internationaal. Deze deskundige organisatie staat garant voor een betrokken contact waarbij de nadruk ligt op kwaliteit en duurzaamheid.
Faktor40 werd ingeschakeld voor een nieuwe identiteit en huisstijl.
Center for Exponential Leadership
Faktor40 verzorgde voor Ron Jacobs, corporate filosoof van www.rafjacobs.nl het ontwerp en visualisatie voor het nieuwe logo van het Center for Informal Leadership met bijbehorende animatie. Informele netwerken staan centraal op dit internationaal platform en denktank.
Gemeente Beuningen Entente Florale
In het kader van de Groencompetitie voor gemeenten, ‘Entente Florale 2017’, verzorgde Faktor40 i.s.m. Burorub voor de Gemeente Beuningen een serie promotiematerialen waarmee de deelname kracht werd bij gezet.
EnergyProof
Energie adviesbureau EnergyProof is partner bij de inkoop van energie. Ze ondersteunen bij energie-inkoop, aanbestedingstrajecten en duurzaamheidsprojecten. In het verlengde hiervan ondersteunen ze bij het realiseren van doelen op het gebied van duurzaamheid.
Om zich te onderscheiden in de markt gaf EnergyProof opdracht aan Faktor40 om een opvallende huisstijl en brochure te ontwikkelen evenals enkele opvallende visuals voor op de website. Door het nieuwe beeldmerk door te vertalen als stansvorm in de brochures en visitekaarten ontstaat een concept dat als een rode draad door de diverse uitingen heen loopt. Het nieuwe beeldmerk dient als kijker waarmee EnergyProof de markt afspeurt op zoek naar de beste energiedeal voor haar klanten.