Elekta patiëntenanimaties

Voor de nieuwe website aboutbrachytherapy.com maakten we 3 animaties over de behandeling van borst-, prostaat- en baarmoederhalskanker.
Met de animaties informeren we patiënten op een heldere wijze hoe deze uiterst effectieve behandelmethode te werk gaat.

ANAC scholierencampagne

Ook voor ANAC is het momenteel moeilijk om aan personeel te komen voor de diverse diensten die aangeboden worden. Faktor40 werd gevraagd om een concept te bedenken dat specifiek in te zetten is voor scholieren. Het concept ‘Cash at the Carwash’ wordt gecommuniceerd met diverse middelen als posters, flyers en kauwgomverpakkingen en loopt inmiddels succesvol.

Haag Wonen

Wat doet  de OR nu eigenlijk bij Woningcoöperatie Haag Wonen? Met een sterk gestileerde tekenwijze maken we voor iedereen binnen en buiten de organisatie de werkwijze van dit orgaan duidelijk.

ANAC Carwash

Voor ANAC Carwash maakten we een serie Giftcards die zowel online als in de winkel aangeschaft kunnen worden. Leuke weggevertjes voor diverse gelegenheden. Ook voor een personeelswervingscampagne bedachten we een campagne, deze visuals werden ingezet op diverse mediakanalen.

gzicht

In maart 2019 werden wij gevraagd om een rebrandingstraject te pitchen voor een consultancybureau dat destijds nog als Qashflow door het leven ging. Voor we het wisten zaten we enkele dagen daarna al ons concept uit te werken om de beoogde deadline van de lancering in mei te kunnen halen. Inmiddels heeft gzicht een nieuwe naam, website, introductiemailing, interieurconcept en huisstijl. Kortom een geheel nieuw gezicht!

FISU World University Championship Cycling

In 2020 wordt het Wereldkampioenschap Wielrennen gehouden voor studenten in Nijmegen. Er wordt gestreden in 4 disciplines op 4 verschillende parcoursen. Om het evenement een identiteit te geven werd vanuit het organiserende comité WUCC Nijmegen 2020 een samenwerking gestart met Faktor40. Een nieuwe website en een nieuwe huisstijl dienen als platform en informatieportal voor zowel sporters en publiek uit de hele wereld. Het ontwerp voor het nieuwe logo dient te voldoen aan strikte richtlijnen vanuit het FISU. Zo moeten alle logo’s die gemaakt worden voor het FISU de contour hebben van een ‘U’ welke staat voor ‘University’. Naast de ‘U’ herkent men de vorm van een tulp in het logo om uiting te geven aan het nationale karakter en dienen enkele Nijmeegse eyecatchers om het regionale karakter te benadrukken. Als ontwerper maar ook als wielrenner in het bijzonder is Faktor40 uiteraard trots om bij te dragen aan het succes van een van de grootste kampioenschappen voor studenten uit de hele wereld.

Kiemt Najaarscongres

Stichting Kiemt heeft Faktor40 samen met Burorub gevraagd om de volledige Eventbranding te verzorgen voor het zeer geslaagde ‘Kiemt Najaarscongres 2018’ op de Novio Tech Campus. Erkende sprekers als Jan Douwe Kroeske en Jan Terlouw deelden tijdens deze dag de cheques uit aan de winnaars van de Jan Terlouw Innovatieprijs. Het thema kan niet actueler, ‘CO2 uit de lucht’. Voor deze dag bedachten wij het overkoepelende beeldconcept dat werd uitgevoerd op cheques, signing, banners, stellingborden en veel meer … Om het thema kracht bij te zetten hebben wij in overleg met de producent zoveel mogelijk gekozen voor duurzame oplossingen en materialen. (Fotografie John Voermans)

Big 5 persoonlijkheidsvisualisaties

Visualisaties voor in het Big Five persoonlijkheidsmodel. Het model bestaat uit vijf dimensies waarmee de persoonlijkheid van iemand beschreven kan worden. Dit wordt gedaan door bij elke dimensie aan te geven in welke mate deze van toepassing is op de betreffende persoon. Het model wordt door Ron Jacobs gebruikt tijdens communicatietrainingen die hij verzorgt bij klanten.

Europees Consumenten Centrum

Om de klachtenprocedure bij aankopen in het buitenland te visualiseren bedachten we een animatie voor op de website van het Europees Consumenten Centrum.

Alliantie Voortgezet Onderwijs

De Alliantie bestaat uit zeven scholen. Deze scholen hebben elk een eigen profiel, sfeer en klimaat en werken aan de toekomst van leerlingen. Daarbij gaat het om goed onderwijs, maar ook om verantwoord burgerschap. Zorg voor de leerling is kenmerkend voor deze scholen, met aandacht voor schoolklimaat, pedagogische aanpak en veiligheid voor leerlingen en personeel.

Faktor40 ontwikkelde een posterserie voor de Alliantie Werkplaats waarin zij communiceert over activiteiten, workshops en opleidingen.

Alphen Energiek

Alphen Energie is een energiecollectief voor bedrijven in Alphen aan den Rijn en omgeving. Deelnemers realiseren besparingen op de inkoop van gas en elektriciteit. Individuele advisering op het gebied van energiemanagement wordt indien nodig verzorgd.  Faktor 40 werd ingeschakeld om een beeldmerk te ontwerpen en een beeldconcept dat zowel via enkele on- als offlinekanalen wordt gecommuniceerd.

Center for Exponential Leadership

Faktor40 verzorgde voor Ron Jacobs, corporate filosoof van www.rafjacobs.nl het ontwerp en visualisatie voor het nieuwe logo van het Center for Informal Leadership met bijbehorende animatie. Informele netwerken staan centraal op dit internationaal platform en denktank.

Gemeente Beuningen Entente Florale

In het kader van de Groencompetitie voor gemeenten, ‘Entente Florale 2017’, verzorgde Faktor40  i.s.m. Burorub voor de Gemeente Beuningen een serie promotiematerialen waarmee de deelname kracht werd bij gezet.