Eurogames Nijmegen 2022

Als het een beetje meezit gaan de Eurogames in Nijmegen 2022 wel gewoon door! Wij mochten in ieder geval het logo ontwerpen voor dit mooie evenement voor sporters uit de LHBTI-gemeenschap dat medio juni 2022 in Nijmegen zal plaatsvinden. Omdat deelnemende teams uit een groot aantal landen zich binnenkort al dienen in te schrijven moet ook dit jaar nog de website live gaan. Ook daar zijn we druk mee bezig en aan het design wordt inmiddels de laatste hand gelegd.

 

de Raadt Druten

Voor de Raadt in Druten, een verzamelgebouw met een aantal bedrijven die actief zijn in de bouwsector bedachten we een nieuwe naam en huisstijl. Het logo is op subtiele wijze doorgevoerd in het interieur van het gebouw.

Damsté Groep

Op basis van jarenlange ervaring met zowel individuele stottertherapie als groepstherapie zijn door de therapeuten van de NVST verschillende groepstrainingen ontwikkeld voor alle leeftijden. Deze unieke combinatie van zowel individuele en groepstherapie die door de Damsté groep van de NVST wordt aangeboden, sluit aan bij de aanbeveling van de Richtlijn Stotteren. Faktor40 werd niet alleen gevraagd om een nieuw logo en campagne te ontwikkelen voor de Damsté Groep maar ook om de nieuwste therapieën onder de aandacht te brengen op de geheel vernieuwde website.

MTB routenetwerk Nijmegen

Een nieuw logo voor het ambitieuze nieuwe MTB routenetwerk in het Rijk van Nijmegen. Dat de nieuwe routes fantastisch zijn geworden dat weten we inmiddels. Een bijpassend logo die deze ambities zou moeten onderstrepen was de uitdaging van dit traject. We hebben een logo gemaakt dat zowel compact, herkenbaar als opvallend is. Met verwijzingen naar het heuvellandschap, de nieuwe paden en de kleuren van de nieuwe lussen. Het logo is inmiddels al terug te zien op diverse dragers en daar worden we zelf als fanatiek MTB’ers erg blij van! Let’s ride!!

gzicht

In maart 2019 werden wij gevraagd om een rebrandingstraject te pitchen voor een consultancybureau dat destijds nog als Qashflow door het leven ging. Voor we het wisten zaten we enkele dagen daarna al ons concept uit te werken om de beoogde deadline van de lancering in mei te kunnen halen. Inmiddels heeft gzicht een nieuwe naam, website, introductiemailing, interieurconcept en huisstijl. Kortom een geheel nieuw gezicht!

FISU World University Championship Cycling

In 2020 wordt het Wereldkampioenschap Wielrennen gehouden voor studenten in Nijmegen. Er wordt gestreden in 4 disciplines op 4 verschillende parcoursen. Om het evenement een identiteit te geven werd vanuit het organiserende comité WUCC Nijmegen 2020 een samenwerking gestart met Faktor40. Een nieuwe website en een nieuwe huisstijl dienen als platform en informatieportal voor zowel sporters en publiek uit de hele wereld. Het ontwerp voor het nieuwe logo dient te voldoen aan strikte richtlijnen vanuit het FISU. Zo moeten alle logo’s die gemaakt worden voor het FISU de contour hebben van een ‘U’ welke staat voor ‘University’. Naast de ‘U’ herkent men de vorm van een tulp in het logo om uiting te geven aan het nationale karakter en dienen enkele Nijmeegse eyecatchers om het regionale karakter te benadrukken. Als ontwerper maar ook als wielrenner in het bijzonder is Faktor40 uiteraard trots om bij te dragen aan het succes van een van de grootste kampioenschappen voor studenten uit de hele wereld.

PrintScan

Bij PrintScan bent u aan het juiste adres voor onafhankelijk inkoopadvies en begeleiding voor uw print- en kopieerprocessen. Ze zijn specialist op het gebied van de inkoop van printcontracten via een Europese aanbesteding of een onderhands traject, het maken van inventarisaties en een nieuw blauwdruk, projectleiding bij de implementatie van een nieuw machinepark en contractbeheer tijdens de contractperiode. Omdat de organisatie zowel qua bedrijfsvoering maar ook qua uitstraling toekomstproof wil zijn vroegen zij Faktor40 een nieuwe huisstijl en website te ontwikkelen.

Alliantie Voortgezet Onderwijs programmaboek 2018 – 2019

Voor de Alliantie VO heeft Faktor40 het programmaboek vormgegeven met het overzicht van alle cursussen en trainingen die in 2018 en 2019 aangeboden worden bij de aangesloten scholen. In de indeling van dit boekwerk is handig gebruik gemaakt van de kleurstelling zoals deze in de huisstijl gebruikt wordt. Om het boekwerk meer stevigheid te geven is gebruikt gemaakt van een dubbele cover.

Passie voor Leren

Passie voor Leren is een door het ministerie van OCW erkende academische opleidingsschool (AOS), een samenwerkingsverband van drie scholen(groepen) voor voortgezet onderwijs en twee lerarenopleidingen: een eerstegraads en een tweedegraads opleiding. Het partnerschap ziet het vormgeven van de AOS als een ingrijpende vernieuwing die op alle niveaus gevolgen heeft voor de processen van leren, onderwijzen en opleiden. Doel van het partnerschap is het leren van leidinggevenden, opleiders, leraren in opleiding én zittende leraren krachtig te bevorderen. Hiervoor worden allerlei tools en programma’s ontwikkeld onder andere het werkplekleren voor studenten in de diverse stadia van hun lerarenopleiding.

Faktor40 ontwikkelde in samenwerking met Job Kuipers van Lab J een huisstijl en website welke hoofdzakelijk gebruikt gaat worden om alle informatie te delen tussen bestuurders, opleiders, coördinatoren, begeleiders en studenten van de instituten en de scholen die verbonden zijn aan het samenwerkingsverband Passie voor Leren.

Bindkracht HRM

Bij Bindkracht HRM kunt u terecht voor complexe organisatie- en HRM-vraagstukken. Zij vertaalt die naar pragmatische oplossingen die werkend zijn en breed worden gedragen in uw organisatie. De aanpak is creatief, doelgericht, stap voor stap, inhoudelijk en praktisch. Bindkracht HRM gaf Faktor40 de opdracht om een frisse nieuwe huisstijl te ontwikkelen met een bijpassende website, uiteraard volledig responsive!

Wielertaal

Het Wielerblog Wielertaal.nl is een aantal jaren actief online geweest alvorens de eigenaar wegens tijdgebrek zijn werkzaamheden moest staken. Het erg goed belezen blog handelde zo ongeveer om alles waar je Wieler- voor kan zetten maar in het speciaal wielerboeken. Faktor40 ontwikkelde een huisstijl en een kledinglijn voor dit blog.

Eye for Zambia

De missie van Eye for Zambia

Goed zicht voor iedereen

Eye for Zambia helpt mee met met het opzetten van een oogkliniek in Zambia om goed zicht mogelijk te maken voor iedereen. In Zambia, een land met bijna 13 miljoen inwoners, zijn veel mensen blind en slechtziend. Van deze groep is 80% onnodig slechtziend of blind. Oogaandoeningen zoals staar en brilafwijkingen zijn relatief makkelijk te behandelen.

Faktor40 draagt dit project een warm hart toe en ontwikkelde geheel belangeloos een huisstijl en een serie promotiematerialen.

Puur Mediation

Puur, praktijk mét mediation. Na een aantal brainstormsessies met de eigenaren is een beeldconcept en huisstijl ontwikkeld waarin de lotusbloem een hoofdrol speelt. Puur Mediation kenmerkt zich door een afwijkende aanpak die op te delen is in drie fasen: een verkennings-, mediation- en reflectiefase. Werkgebieden zijn arbeids- en familiemediation. De levensloop van de ontkieming van de zaden van de lotusplant tot en met het ontluiken van de bloem staat voor PUUR symbool voor de aanpak van een duurzame mediation zoals zij die voeren.

Beuningen Energiek

Gemeente Beuningen gaat voor Energieneutraal! Wij ook! Om dit communicatietraject te visualiseren ontwikkelden we een serie pictogrammen, logo en banners ism Burorub Grafisch Ontwerp.

Annex Consultancy

Als Senior Projectmanager help Annex Consultancy organisaties bij nieuw- & verbouw-projecten om complexiteit te reduceren. Annex Consultancy staat voor creativiteit in projectmanagement en voor maatwerk in projecten. Faktor 40 ontwikkelde een nieuwe huisstijl waarin gevisualiseerd wordt dat Annex Consultancy als professional het toeziende oog is dat het bouwproces tot een goed einde brengt.

Hampton Bay

Een nieuwe meubelzaak met meubels en accessoires uit de Eichholz lijn. Faktor40 verzon een naam en een bijpassende huisstijl.

Management Capacity

Door Management Capacity werden we gevraagd een nieuwe corporate brochure te ontwikkelen en een restyle voor de visitekaarten. Een nieuw beeldconcept speelt hierin de hoofdrol.

Alphen Energiek

Alphen Energie is een energiecollectief voor bedrijven in Alphen aan den Rijn en omgeving. Deelnemers realiseren besparingen op de inkoop van gas en elektriciteit. Individuele advisering op het gebied van energiemanagement wordt indien nodig verzorgd.  Faktor 40 werd ingeschakeld om een beeldmerk te ontwerpen en een beeldconcept dat zowel via enkele on- als offlinekanalen wordt gecommuniceerd.

Dankers International huisstijl

Dankers International is met haar innovatieve toepassingen een betrouwbare partner op het gebied van bouwen, zowel nationaal als internationaal. Deze deskundige organisatie staat garant voor een betrokken contact waarbij de nadruk ligt op kwaliteit en duurzaamheid.

Faktor40 werd ingeschakeld voor een nieuwe identiteit en huisstijl.

Center for Exponential Leadership

Faktor40 verzorgde voor Ron Jacobs, corporate filosoof van www.rafjacobs.nl het ontwerp en visualisatie voor het nieuwe logo van het Center for Informal Leadership met bijbehorende animatie. Informele netwerken staan centraal op dit internationaal platform en denktank.

EnergyProof

Energie adviesbureau EnergyProof is partner bij de inkoop van energie. Ze ondersteunen bij energie-inkoop, aanbestedingstrajecten en duurzaamheidsprojecten. In het verlengde hiervan ondersteunen ze bij het realiseren van doelen op het gebied van duurzaamheid.

Om zich te onderscheiden in de markt gaf EnergyProof opdracht aan Faktor40 om een opvallende huisstijl en brochure te ontwikkelen evenals enkele opvallende visuals voor op de website. Door het nieuwe beeldmerk door te vertalen als stansvorm in de brochures en visitekaarten ontstaat een concept dat als een rode draad door de diverse uitingen heen loopt. Het nieuwe beeldmerk dient als kijker waarmee EnergyProof de markt afspeurt op zoek naar de beste energiedeal voor haar klanten.