Eurogames Nijmegen 2022

Als het een beetje meezit gaan de Eurogames in Nijmegen 2022 wel gewoon door! Wij mochten in ieder geval het logo ontwerpen voor dit mooie evenement voor sporters uit de LHBTI-gemeenschap dat medio juni 2022 in Nijmegen zal plaatsvinden. Omdat deelnemende teams uit een groot aantal landen zich binnenkort al dienen in te schrijven moet ook dit jaar nog de website live gaan. Ook daar zijn we druk mee bezig en aan het design wordt inmiddels de laatste hand gelegd.

 

VKG Keurmerk

Na een uitgebreide pitch en presentatie werden wij gevraagd om de nieuwe website voor VKG Keurmerk te ontwerpen. VKG Keurmerk is een landelijk opererend keurmerk voor kunststof kozijnfabrikanten. Door het keurmerk te voeren confirmeren deze bedrijven zich aan de strenge kwaliteitseisen van het VKG. Eén van de speerpunten van deze website is de functionaliteit van de dealerlocator. Middels de dealerlocator vinden bedrijven of particulieren de meest geschikte keurleden bij hen in de buurt voor nieuwbouwprojecten of bestaande woningen. De website laat verder onder andere de meest actuele projecten zien en het laatste nieuws uit de branche.

 

Uiteraard hebben we deze website responsive vormgegeven zodat deze ook naar behoren werkt op smartphones en tablets.

Damsté Groep

Op basis van jarenlange ervaring met zowel individuele stottertherapie als groepstherapie zijn door de therapeuten van de NVST verschillende groepstrainingen ontwikkeld voor alle leeftijden. Deze unieke combinatie van zowel individuele en groepstherapie die door de Damsté groep van de NVST wordt aangeboden, sluit aan bij de aanbeveling van de Richtlijn Stotteren. Faktor40 werd niet alleen gevraagd om een nieuw logo en campagne te ontwikkelen voor de Damsté Groep maar ook om de nieuwste therapieën onder de aandacht te brengen op de geheel vernieuwde website.

gzicht

In maart 2019 werden wij gevraagd om een rebrandingstraject te pitchen voor een consultancybureau dat destijds nog als Qashflow door het leven ging. Voor we het wisten zaten we enkele dagen daarna al ons concept uit te werken om de beoogde deadline van de lancering in mei te kunnen halen. Inmiddels heeft gzicht een nieuwe naam, website, introductiemailing, interieurconcept en huisstijl. Kortom een geheel nieuw gezicht!

FISU World University Championship Cycling

In 2020 wordt het Wereldkampioenschap Wielrennen gehouden voor studenten in Nijmegen. Er wordt gestreden in 4 disciplines op 4 verschillende parcoursen. Om het evenement een identiteit te geven werd vanuit het organiserende comité WUCC Nijmegen 2020 een samenwerking gestart met Faktor40. Een nieuwe website en een nieuwe huisstijl dienen als platform en informatieportal voor zowel sporters en publiek uit de hele wereld. Het ontwerp voor het nieuwe logo dient te voldoen aan strikte richtlijnen vanuit het FISU. Zo moeten alle logo’s die gemaakt worden voor het FISU de contour hebben van een ‘U’ welke staat voor ‘University’. Naast de ‘U’ herkent men de vorm van een tulp in het logo om uiting te geven aan het nationale karakter en dienen enkele Nijmeegse eyecatchers om het regionale karakter te benadrukken. Als ontwerper maar ook als wielrenner in het bijzonder is Faktor40 uiteraard trots om bij te dragen aan het succes van een van de grootste kampioenschappen voor studenten uit de hele wereld.

PrintScan

Bij PrintScan bent u aan het juiste adres voor onafhankelijk inkoopadvies en begeleiding voor uw print- en kopieerprocessen. Ze zijn specialist op het gebied van de inkoop van printcontracten via een Europese aanbesteding of een onderhands traject, het maken van inventarisaties en een nieuw blauwdruk, projectleiding bij de implementatie van een nieuw machinepark en contractbeheer tijdens de contractperiode. Omdat de organisatie zowel qua bedrijfsvoering maar ook qua uitstraling toekomstproof wil zijn vroegen zij Faktor40 een nieuwe huisstijl en website te ontwikkelen.

Passie voor Leren

Passie voor Leren is een door het ministerie van OCW erkende academische opleidingsschool (AOS), een samenwerkingsverband van drie scholen(groepen) voor voortgezet onderwijs en twee lerarenopleidingen: een eerstegraads en een tweedegraads opleiding. Het partnerschap ziet het vormgeven van de AOS als een ingrijpende vernieuwing die op alle niveaus gevolgen heeft voor de processen van leren, onderwijzen en opleiden. Doel van het partnerschap is het leren van leidinggevenden, opleiders, leraren in opleiding én zittende leraren krachtig te bevorderen. Hiervoor worden allerlei tools en programma’s ontwikkeld onder andere het werkplekleren voor studenten in de diverse stadia van hun lerarenopleiding.

Faktor40 ontwikkelde in samenwerking met Job Kuipers van Lab J een huisstijl en website welke hoofdzakelijk gebruikt gaat worden om alle informatie te delen tussen bestuurders, opleiders, coördinatoren, begeleiders en studenten van de instituten en de scholen die verbonden zijn aan het samenwerkingsverband Passie voor Leren.

Bindkracht HRM

Bij Bindkracht HRM kunt u terecht voor complexe organisatie- en HRM-vraagstukken. Zij vertaalt die naar pragmatische oplossingen die werkend zijn en breed worden gedragen in uw organisatie. De aanpak is creatief, doelgericht, stap voor stap, inhoudelijk en praktisch. Bindkracht HRM gaf Faktor40 de opdracht om een frisse nieuwe huisstijl te ontwikkelen met een bijpassende website, uiteraard volledig responsive!

Website Beyond Wine

Beyond Wine wil met haar wijnbedrijf kwalitatief goede wijnen tegen een relatief lage prijs aanbieden. Aangezien de import en de verkoop van wijnen een hobby is, kan zij haar wijnen tegen een voordelige prijs aanbieden. Beyond Wine richt zich op de import en de verkoop van diverse kwaliteitswijnen met name uit Italië en Zuid-Afrika.

Faktor40 verzorgde een webshop waar met een hoog gebruiksgemak de lekkerste wijnen besteld kunnen worden. Proost!

Autena Marine

Autena Marine is een van de grootste leveranciers van ICT in de binnenvaart van Europa. Faktor40 ontwikkelde in samenwerking met Burorub Grafisch ontwerp en LabJ een nieuwe huisstijl & website. Vanuit de groei en ontwikkeling die Autena de laatste jaren doormaakt ontstond de behoefte aan een nieuwe huisstijl en aansluitend een nieuwe website welke geheel conform de nieuwe identiteit werd vormgegeven.

Partyservice Milder

Voor Partyservice Milder heeft Faktor40 de nieuwe Look and Feel van de website vormgegeven. De nieuwe website maakt het mogelijk om online je bestellingen te plaatsen.